jessicagunnarsson.blogg.se

Söndag

Kategori: Allmänt

Igår så tog jag en springrunda på morgonen istället för en promenad, bra där. Det är väldigt fint i Zaandam, ska ta med mig kameran på en promenad någon dag så ska ni få se eller så kommer ni själva?

När jag kom hem så tog jag en dusch och åkte in till kusinerna i Amsterdam. Det var öppet hus på sjukhuset där dom bor så då gick jag, Anneli (min faster), Jacqueline och Aileen (kusinerna) dit. (Lika bra att ni lär er namnen direkt. hehe)
Man kunde titta på de olika avdelningarna och de berättade saker, var väldigt intressant faktiskt.
Sedan så gick jag, Jacqueline och Aileen till deras pappa och åt middag och sov där.

Idag så var det Dam tot Damloop, ett lopp från Dam till Dam. De började springa i AmsterDAM och slutade i ZaanDAM. Först tittade vi på TV'n och sedan så gick vi ut och tittade för de sprang förbi nästan utanför lägenheten. Det var runt 50 000 personer som sprang, helt sjukt många!

Sen var vi in till stan och kollade i Mamads (Jacquelines och Aileens pappa) affär.

Nu har vi precis kommit hem till Amsterdam Noord, äter middag med de sen så måste jag hem till Zaandam. För min mobil med mitt holländska nummer dog idag och jag vet inte PIN-koden och imorgon så kommer de ringa ifrån ett av jobben så jag behöver ha koden. Men det blir kanon, kan jag kolla med Jason hur tvättmaskinen funkar innan han åker till Prag och förhoppningsvis så är det fint väder imorgon, då ska jag ta en springrunda!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: