jessicagunnarsson.blogg.se

Fredag

Kategori: Allmänt

Inatt så sov jag första natten här i Zaandam. Hade lite svårt att somna men det gick bra. Är dock värsta trafiken utanför mitt fönster men man vänjer sig nog..
Idag har jag varit och letat jobb som en galning, verkar inte vara helt omöjligt att få ett jobb. Kan få jobb på en fabrik och paketera kyckling. haha.. Det är heltid så det är bra och då dagarna! Sen så kan jag kanske få jobb på en firma som göra marknadsundersökningar men då är det på kvällar och helger, lite tråkigt. Då Jacq kan hitta på annat.. Och det var inte så många timmar, de kunde lova 12. Men om de är intresserade av mig så ska jag dit nästa onsdag och då sa han som jag pratade med på arbetsförmedlingen att jag kunde fråga om jag kunde jobba på dagarna och jag kunde troligtvis önska att jobba fler timmar också. Vore guld! Tänkte även gå runt i Zaandam till lite restauranger och lämna mitt CV.
Börjar redan bli rastlös så får hoppas jag får något jobb. Det är lätt att längta hem när jag inte gör något speciellt och då kommer det bli jobbigt att vara här.

Nu är iallafall Jacq och hennes pojkvän Rodney på väg hit, vi ska äta pannkakor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: