jessicagunnarsson.blogg.se

Söndag

Kategori: Allmänt

Igår så pratade jag med min söta vän Bella på morgonen, hoppas verkligen att tjejerna kommer hit!!
Sen så tog jag en promenad och handlade lite mat och tänkte sattsa som tusan!! Sen så skrev Hanna, tjejen som jag jobbar med att hon skulle ut med sina svenska kompisar som var här över helgen så då kokade jag nudlar och blandade i lite jordnötssmör.. haha. hade tänkt göra jordnötssås men den tiden fanns inte!
Åkte in till the flying pig, där hon jobbar och hängde med henne, hennes kompisar och jobbarkompisar plus tre killar ifrån Skottland. Var trevligt!! Det blev ganska sent innan vi skulle ut så jag hade mest hunnit till leidseplein innan jag skulle ta bussen till tåget om jag skulle gått med så jag gick direkt till stationen och åkte hem och sov.

Idag så vaknade jag, åt frukost och återhämtade mig innan jag åkte in till Amsterdam på marknad. Kollade på marknaden och så såg jag att det var en loppmarknad i närheten så jag tänkte att jag skulle gå dit och titta, jag har ju all tid i världen!! Kollade på mobilen hur jag skulle gå men kunde inte hitta dit, efter att ha irrat runt en stund så gav jag upp och började gå tillbaka men då såg jag skyltar igen så började gå tillbaka, en annan väg denna gång! och då så hittade jag fram tillslut! Köpte tre ljuslyktor och en spargris som är målad med holländskt tema.

Pinnarna som står i typ en flaska till höger är något som ska göra så det luktar gott. Aileen fick en sån av sina pojkvän när hon fyllde år och det luktar sjukt gott i hennes rum så nu hoppas jag på samma effekt, vanlij ska det lukta!
 
När jag kom hem ifrån marknaden så blev det mat, kyckling med paprika, böngroddar, jordnötter, nudlar och jordnötssås, sjukt gott!! Sen så har jag gått en promenad med kameran. Det har varit väldigt fint väder idag, det är så fint här. Idag har jag varit på sjukt bra humör, känner mig så fri. Jag kan göra precis vad jag vill och jag känner mig stark, jag bor själv och jag tar hand om mig själv, en häftig känsla!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: