jessicagunnarsson.blogg.se

Onsdagen

Kategori: Allmänt

Gårdagen var en intensiv dag! Hade pratat med Shkumbin (svenska killen ifrån jobbet) om utgång efter jobbet så på morgonen gjorde jag mig klar för det, eftersom att dagen skulle tillbringas på Albert Cuyp-marknaden med Jacqueline.
Vi möttes upp vid elva och åkte trem dit, kikade där, åt nybakad stroopwaffel!!
Sen åkte vi till stan och kikade lite där, avslutade med pasta på Julia's, sjuukt gott. Blev så sjukt trött efter maten, ville verkligen inte till jobbet men det var bara att göra det. Var en riktigt seg dag, fick mest nya nummer och då är antingen pensionärer (för gamla, vi vill inte intervjua) eller nummer som inte finns MEN ibland kommer ett guldkorn! Fick två som kvalificerade för intervjun så dom ska jag intervjua idag då de hade mer tid! Avslutade iaf dagen med två complets (färdiga intervjuer) så det var nice.
Shkumbin skulle inte ut och jag hade ju laddat för det så kollade vad Hanna skulle göra så jag hängde med henne till Flying pig 2 och hämtade hennes svenska kompis (som jobbar där) och åkte till Flying pig 1 (där Hanna jobbar). Chillade där med dom och alla gäster, älskar Holland, alla är så öppna och då är så mycket kulturer! Snackade med en kille ifrån London, är så sjukt intressant att prata med folk ifrån andra länder och andra kulturer! Pratade även med en svensk kille ifrån Trollhättan, alltid kul att träffa någon som kan svenska!
Missade mitt sista tåg och nattbussarna går bara torsdag-lördag så fick hänga på Flying pig till 5:17, hahah.. Tur att jag inte var själv!
Är en festival här i Amsterdam och det syntes på stationen, satt många människor och väntade på morgontågen!! (Klubbarna stänger runt 4/5 här så..) När jag sitter på tåget säger de (på holländska) - god morgon mina damer och herrar, denna sprinter åker till blablabla..
God morgon? Njaaaa!
Kom hem till Zaandam och åt en smörgås och drack te och somnade till "det regnar köttbullar".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: